• Unmade Road
1209
.
Recomandă Favorite

Ben Watt este un nume care multora le spune ceva doar ca și jumătate din duo-ul Everything But The Girl.

Ben Watt este un nume care multora le spune ceva doar ca și jumătate din duo-ul Everything But The Girl. Cealaltă jumătate este Tracy Thorn, în acte și jumătatea oficială a lui Watt.

Între primul album solo a lui Watt („North Marine Drive”) și actualul „Hendra” au trecut 31 de ani, jumătate de eternitate din puncte de vedere muzical, răstimp în care Watt nu a stat degeaba: cu EBTG a cântat timp de 20 de ani, a fost DJ de club și proprietar al label-ului de dans Buzzin’ Fly, a publicat o carte și, last but not least, era cât pe ce să moară din cauza unei boli auto-imune.

Așadar multe evenimente care l-au determinat pe Ben Watt să ia o pauză de reflexie creativă în urma căreia a rezultat LP-ul „Hendra”, datat aprilie 2014, un disc care, conform declarațiilor lui Ben, se vrea a fi o incursiune în trecut, o explorare a unui ipotetic univers paralel muzical în care nu ar fi existat EBTG, ci doar discuri solo. Simplu din punct de vedere muzical, departe de stilul dance, albumul este bazat pe o estetică folk dominată de versurile narative ale lui Watt, un pian Rhodes omniprezent și o partitură stripped-down de chitară marca Bernard Butler (Suede). Atmosfera este eminamente british, din punct de vedere al localizării poveștilor și a personajelor, dar se poate auzi și o estetică mai americană, a la Tom Petty & Co și, de ce nu, Wallflowers. Deci storytelling la greu, cu pasaje multe autobiografice, exact ceea ce trebuie să conțină o creație originală de tip songwriter/singer. Absolut recomandabil și ascultabil. Chapeau, Ben.

de Vlad Popescu